benselectronics webwinkelkeur

150W DC-DC regelbare step up boost converter

150W DC-DC regelbare step up boost converter
5.95
InStock
 
Aantal
150W DC-DC regelbare step up boost converter

 

Specificaties;

  • Module type: niet geïsoleerde step-up (Boost)
  • Ingangs spanning: 10V-32V
  • Uitgangs spanning: 12V-35V (zorg ervoor dat de uitgangs spanning hoger is dan de ingangs spanning)
  • Ingangs stroom: 10A (max)
  • Uitgangs stroom: 6A (max)
  • Vermogen: 150W MAX (bij een voltage hoger dan 25v)
  • Natuurlijke koeling; 100W MAX
  • Geforceerde koeling; 150W MAX
  • Gebruikstemperatuur; tussen -40 en +85 graden
  • Stand by vermogen; 25mA
  • Afmeting; 65mm*56,5mm*23mm

Terug naar overzicht


Schrijf een reactie

Bens electronics  - RE: weerstand doorgebrand
18-12-2017 14:41:58
Beste Melvin,

Ik wil u graag verder helpen maar dan heb ik meer informatie nodig.
Zou u ons een mail willen sturen met daarin: ingangsspanning en vermogen en het voltage van de led.

Als u dat naar ons op de mail zet dan kijk ik of ik u verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Ben

melvin te kronnie  - weerstand doorgebrand
17-12-2017 11:10:45
ik wou mijn converter gebruiken voor een (volgens mij) een 100watt led, ik heb de koeling aangepast voor de warmte.
maar toen ik hem aan zete en de voltage hoger zetten brande een weerstand aan de onderkant van de printplaat door, die weerstand is verbonden aan één van de transistor's. wat moet ik doen, ik heb al gekeken op foto's op internet is het een r010 en ik zocht deze op en er stond dat het een 0,01 ohm weerstand is. ik heb wel wat weerstanden ligen maar dan moet ik zoeken of ik een vergelijkbare heb. of kan ik beter voor een sterkere gaan, er is wel een 1200watt boost converter.
Bens electronics  - RE: eigenbouw flipperkast
08-11-2017 16:03:31
Beste Don,

Het is inderdaad mogelijk om het voltage van de spoel te verhogen met deze converter.
Houd er wel rekening mee dat u een diode gebruikt om de converter te beschermen voor de spanningspiek van de spoel.

Succes ermee !

Met vriendelijke groet,
Ben
Don van Raak  - eigenbouw flipperkast
04-11-2017 11:07:24
Hallo,
Even een vraag. Ik ben bezig met een flipperkast project.
De flipper spoel werkt nu met 28,7 volt gelijk en trekt daarbij kortstondig ( /-10mili seconde)4,1 A, hierna neemt een andere spoel de slag over en trekt dan 0,13 A (voor als men de flipperknop in houdt)
De spoel werkt, maar is net niet krachtig genoeg om de bal hoog in het veld te krijgen.

Nu is de vraag. Zou ik met een step up het voltage kunnen verhogen om een krachtigere slag te maken? (De spoel mag tot 50 v belast worden)

Het zou mooi zijn aangezien een grotere/zwaardere transformator erg duur is. (Nu heb ik een 220v naar 24 v 670watt)

Vriendelijk gegroet,
Don van Raak
Bens electronics  - RE: stroom
08-05-2017 15:51:38
Beste Storm,

Nee, helaas is dit niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Ben
Ben's electronics
Storm  - Stroom
08-05-2017 11:01:27
Is het mogelijk om de stroom te begrenzen?
Bens electronics  - RE: stepup converter
20-04-2017 16:28:19
Beste Ronald,

Dit is wel mogelijk maar je zult dan zelf laad-electronica toe moeten voegen om dit correct te laten werken.

Met vriendelijke groet,
Ben
Ben's electronics
Ronald Zoutendijk  - Stepup converter
20-04-2017 9:14:01
Hallo, ik heb een vraag over deze step up converter. Kan ik deze gebruiken als accu lader zodat ik vanuit de mijn hoofdaccu een tweede kleinere accu kan laden met een maximale stroom ? bijvoorbeeld 5 A ?

Wij gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren of om advertenties te kunnen tonen. Door gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Privacy & Cookiebeleid
SLUITEN